BİRDEN GELDİN AKLIMA


Neden somurtmayı tercih ediyorsun? Sana dair aklımdaki karelerde nedense yüzün asık. Yaşamayı mı sevmiyorsun yoksa insanları mı? Somurtmanın, önceleri insanlara “etkileyici, çekici, gizemli” gelen sonrasında bir damla gülümsediğin zaman o tarz halinden eser yok şimdi dedirten garip bir yüzü olduğunu bilmiyor musun? İnsanları önemsemediğini, senin hakkında ne düşündüklerini önemsemediğinin fazlasıyla farkındayım. Onlar için de yap bunu demiyorum, gülümse, kendin için gülümse en azından azıcık da olsa.

Bir gün, ben hiç olmayayım olur mu? Benim gözlerimle bak kendine. Somurttuğunda artan gözaltı torbalarına, sıkıntıdan iki elinle atkuyruğu yapmaya çalıştığın, senin ruhun gibi isyankâr gelip baş edemediğin, sonra dokunmaya doyamayacağım geniş sağ omzuna alıp uçlarını çekiştirdiğin kıvırcık saçlarına, geçen gece rüyamda gördüğüm, o an bile bu kadar parlaksa, gülümsediğinde insanın başını döndürebilecek ışıltıda, dünyaya meydan okuyan, bir o kadar da ürkek gözlerine… Sonunda tutabilme şansım olsa dünyanın yürünebilecek en uzak noktasına sırf bu şevkle koşarak gideceğim narin ellerine, hiç sevmediğin ismimi bir defa olsun duyabilmek için bir ömür duymamaya razı olduğum, en özel günlerde bile sürülmeyecek kadar parlak duran dudaklarına, aynaya baktığında senin bile göremeyeceğin o haylaz ruhuna. Ah bir bakabilsen, görebilsen de anlasan beni. Ben bir çorak toprağım, Yağmur’a hasretim, bunu anlayabilsen keşke.

Açlıktan şekerim düştüğünde, benzer biçimde her insanda olduğu gibi yemek yeme, tatlı tüketme ihtiyacımı hızla karşılamaya çalışırım bugün öğle vakti olduğu gibi. Yemeği alıp yerime oturduğum zaman nefessizce çorbayı içmeye başladım, daha diğer yemeklere kaşık daldırmadan, çorbanın ortasındayken birisi ismini fısıldadı kulağıma, öylece kaldım. Açlık hissi kendini bir anda son zamanlarda olduğu gibi karın ağrısına bıraktı, koca bir kalp olarak atmaya başladım tekrardan. Sonra da son zamanlarda sürekli dinlediğim şarkıyı mırıldanmaya başladım;



“Birden geldin aklıma yakıverdin ışıkları

Hayret ettim kalbime bazen mutluluktan”

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İDRİS BEYİN'İN MEYHANESİ

ANLAMSIZ CÜMLELER

ÖLMEK İÇİN ERKEN