DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN

O sabah kapkaranlık başlamıştım güne. Güneş çok nazlıydı sıcak yüzünü göstermeye, bulutlar ise beyazlıklarını unutmuş, güneşle dünya arasına girmek için elinden geleni yapıyordu. Rüzgâr soğuk havayı, iliklerimize kadar hissedelim diye sertçe eserken, saate baktığımda güne günaydınla başlama saati olmasına rağmen daha ziyade iyi geceler demeye müsait bir atmosfer vardı.    

Karanlıkta başlayan mesai saatim yine karanlıkta bitiyordu. Ruhumun renksizliği miydi dünyayı karartan yoksa güneşin bize küskünlüğü mü emin değilim. Görece olarak aydınlık sayılabilecek zaman diliminde bile gözlerim karanlığa bakıyorsa bu tek başına güneşin suçu olamazdı.

İşte böyle, umutsuzluk, ümitsizlik, bıkkınlık, bitkinlik anımda karşıma çıktın. Nasıl oldu da elimi tuttun, gözlerimin içine baktın, ruhumun derinliklerinde usturayla biçilmiş paramparça ruhumu gördün, gönlümü okşadın, pamuktan daha yumuşak dudaklarınla yanağıma buse kondurdun, saçlarımı okşadın, anne sevgisi, şefkati gibi karşılıksız sevgi, şefkat gösterdin, benimle beraber saatlerce sustun, bazen de benimle beraber saatlerce konuştun, bana en beğendiğin yazarın kitaplarından bahsettin, tatlı sözlerinle, güzel gözlerinle sıcacık gülümsemenle içimin yağlarını erittin.

Bu kadarı fazlaydı, bu kadar anlayışlı olman, beni anlamaya çalışman, beni sadece ben olduğum için sevmen ve bunu bana fazlasıyla hissettirmen, cebimde para varken de yokken de benim arkamda olman, beni şartsız, amasız desteklemen, paçamdan aşağı beni aşağı çekmekten ziyade yaşama daha da tutkuyla bağlanmamı sağlamaya çalışman, adımlarımı daha da güvenli atmamı sağlaman, dünyada arkanı yasladığında hançer yenilmeyeceğini kanıtlaman…

“O hayatına girdikten sonra bambaşka oldun.”
“Gülen gözlerinden ne kadar sevdiğin belli.”
“İtiraf etmeliyim senin bu kadar eğlenceli olduğunu bilmiyordum, o, hayatına girdikten sonra gerçek seni gördüm.”
“Gerçekten de böyle aşklar var mı? Senden biraz uzaklaştığı zaman ona sanki bir daha hiç görüşmeyecekmişsiniz gibi bakıyorsun.”
“Seni bu kadar çok seven birisi olduğu için çok şanslısın.”
“Bunu gelir geçer herkes için kullanabilir ama gerçekten de birbirinize çok yakışıyorsunuz.”

Bunlar seninle beraber olmaya başladığımızdan beri bana söylenenlerden sadece birkaç tanesi. İyi kilerimin kaynağı, yağmur yokken bile gökkuşağı gibi hayatımı renkli yapanım, günümü aydınlatanım, rüyalarımı ölmeden yaşatanım…

Doğum günümüz kutlu olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İDRİS BEYİN'İN MEYHANESİ

ANLAMSIZ CÜMLELER

ÖLMEK İÇİN ERKEN