KARANLIK

“Karanlığın bu kadar siyah olduğunu daha önceden hiç bu denli fark etmemiştim. Evdeyken odamın kapısının penceresinden gelen ışığı mat levha ile kapatmaya çalışmıştı babam. Ama ne mümkün, o levhanın kenarından sızan ışık huzmesi o zaman kapkara zannettiğim geceyi aydınlatıyor ve beni rahatsız ediyordu.

Karanlığın bu kadar siyah olduğunu daha önceden hiç bu denli fark etmemiştim. Yurttayken açık oda ışığından rahatsız olmamak için gece uyurken uyku bandı ile kapatıyordum gözlerimi. O öğrenci halimle gidip en kötüsünü mü aldım bilmiyorum ama istediğim gibi değildi o karanlık, rahatsızlık veriyordu bandın kenarından gelen az miktardaki ışık bile.

Karanlığın bu kadar siyah olduğunu daha önceden hiç bu denli fark etmemiştim. Sahilde güneşlendiğim nadir zamanlarda şemsiye gözlerim kapalıyken etrafın aydınlık olmasına hiç etkimiyordu. Tepemdeki güneş sanki gözlerimin içindeydi. Mahvediyordu beni o ışık, rahatımı, konforumu bozuyordu.

Karanlığın bu kadar siyah olduğunu daha önceden hiç bu denli fark etmemiştim. Siyah hiç bu kadar manidar olmamıştı. Nefret ettiğim aydınlığa hiç bu kadar muhtaç olacağımı tahmin etmemiştim. Bir yer ne kadar karanlık olabilirdi ki? Göz alışmaz mıydı zaten kısa bir süre sonra karanlığa? Biraz sonra etrafındaki objeleri seçemez miydi?

Bir yer ne kadar karanlık olabilirdi ki? Ölmüş müydüm yoksa? Toprak altında mıydım? Kör mü olmuştum yoksa? Sahi körler ışığı da mı hiç görmezler? Gözlerim yerinden mi çıkmıştı yoksa? Ölmemiştim de dünya „gözüyle‟ cehennemi mi yaşıyordum? Şeytan gözümü yerinden mi çıkardı, yoksa yaktı mı? Cehennemde yanarken tıpkı şu an karanlık içinde yandığım gibi yanacak mıydım? Daha fazla mı azap çekecektim yoksa? Allah ile pazarlık payım olsa keşke. İçinde bulunduğum karanlıktansa cehennem ışığını tercih ederdim öyle bir imkânım olsa. Sahi ben şu anda yaşıyor muyum ki? Her yer zifiri karanlıksa bu satırları nasıl yazıyorum ben?

Yoksa önce yazıyor, sonra yaşıyor muyum?”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İDRİS BEYİN'İN MEYHANESİ

ANLAMSIZ CÜMLELER

ÖLMEK İÇİN ERKEN