UYKUSUZ


Sesim ayrı bir neşeli çıkıyor bugün. Ara sıra olur ya, nedenini bilmediğiniz bir enerjiklik hissedersiniz, ondan çok öte bu. Heyecanımın dışa yansımasına ilk defa bu kadar çok sevindim, “sesin ne kadar mutlu geliyor” dedi, telefonun diğer ucundaki ses, “bölüm değiştirme heyecanı değil bu, başka bir hava var sende, seviyor musun yoksa?” dedi, iş yerinde bölüm değiştirdiğimi bilmesine rağmen bendeki mutluluğun bununla doğrudan bağlantılı olmadığının farkında olan iş arkadaşım.  

Dün akşam gözümde bir gram uyku yoktu nedense, yatağa girip debelenmek de istemedim. Işıkları kapattım, bir mum yaktım ve öylece seni düşündüm. O an senin neler yapıyor olduğunu hayal etmeye çalıştım.  

Gecenin o saatinde uyumaya hazırlık yapıyor olabilirdin. Diş hekimlerine “senin gibiler bizim işlerimizi köreltir” dedirtebilecek kadar düzgün, nizami, beyaz, dolgudan, köprüden eser olmayan dişlerine akşam bakımı yapıyor olabilirdin. Tenin kadar temiz olamayan, keşke değdiğimiz her ten sen olsan, bizi arındırsan, temizliğinle bize şifa olsan dedirtebilecek, orta ısıdaki suyun altında kendini yazın sıcağından koruyor olabilirdin.  

Belki seni de uyku tutmamıştı benim gibi, sevdiğin bir film açmış onu izliyor olabilirdin. Ne izlediğini ah bir bilebilsem, ben de seninle beraber aynı filmi açar, aynı saniyede, aynı sahnede, sanki seninle berabermişim gibi ben de izlerdim. 

Belki de çoktan uyumuş olabilirdin. Kokunun sindiği yatağa sırt üstü uzanmış, rüyalar aleminde bir o yandan bir bu yana sevinçle koşturuyor olabilirdin. Belki de kabustu gördüğün, gayri ihtiyari inci dişlerini sıkıyor olabilirdin. 

Dünyadaki hiçbir varlık nedensiz yere yaratılmamıştır, ağacın doğadaki oksijen dengesini korumak için yaratıldığı, atmosferin güneşin doğrudan etkisini engelleyerek zararlı ışınları engellemesi için yaratıldığı, arının türlü türlü çiçeklere konarak bal yapması için yaratıldığı gibi.  

Seni düşünürken işe gitmek için çalan saatimle gerçek dünyaya dönmüş oldum. Uykuyu atlamışım.  

Ben nereden bilebilirdim ki sana âşık olmak için yaratılacağımı?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İDRİS BEYİN'İN MEYHANESİ

ANLAMSIZ CÜMLELER

ÖLMEK İÇİN ERKEN